جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیه ای از قرآن بر سر در دانشگاه هاروارد آمریکا+عکس

آیه ای از قرآن بر سر در دانشگاه هاروارد آمریکا+عکس

 

www.4uFun.ir

آیه ای از قرآن بر سر در دانشگاه هاروارد آمریکا+عکس

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 

 

اگرچه برخی رسانه های غربی تلاش می کنند تعالیم و تاکیدات اسلام را بر خلاف حقوق بشر جلوه دهند اما بسیاری از محققان با بررسی آموزه های کاملترین دین الهی، اعتراف کرده اند که نکات مهمی در این بین نهفته است که آخرین تعریف در این زمینه را می توان در دانشگاه هاروارد آمریکا دید.

اکنون مسئولان دانشگاه هاروارد ترجمه انگلیسی آیه‌ ۱۳۵ سوره مبارکه «نساء» را روی دیوار ورودی اصلی دانشکده حقوق خود نصب کرده اند. این کار پس از آن صورت گرفت که مدیران این دانشکده مضمون این آیه درباره عدالت را در طول تمام تاریخ بی نظیر دانستند.

 

436677888 آیه قرآن بر روی در ورودی دانشگاه هاروارد آمریکا + عکس

 

این آیه شریفه می‌ فرماید:

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قوَّامینَ بِالقِسطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَو عَلَى أَنفُسِکُمْ أَوِ الوَالِدَینِ وَالأَقْرَبِینَ إِن یَکُنْ غَنیًّا أَوْ فَقیرًا فَاللّهُ أَولى بِهِمَا فَلاَ تَتَّبِعُوا الهَوَى أَن تَعْدِلُوا وَإِن تَلوُوا أَوْ تُعرِضُوا فَإِنَّ اللّهَ کانَ بِمَا تَعمَلُونَ خَبیرًا»

یعنی: « اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید و براى خدا گواهى دهید هر چند به ضرر خودتان یا پدر و مادر و خویشاوندان [شما] باشد اگر [یکى از دو طرف دعوا] توانگر یا نیازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است، پس از پى هوس نروید که [در نتیجه از حق] عدول کنید و اگر به انحراف گرایید یا اعراض نمایید، قطعاً خدا به آنچه انجام می ‌دهید، آگاه است».

منبع: ابنا. عقیق

همچنین ببینید

مجله «پیپل» جذاب ترین مرد سال را معرفی کرد + عکس

مجله «پیپل» جذاب ترین مرد سال را معرفی کرد + عکس ۴ufun.ir  مجله سرگرمی «پیپل» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *